KURZY A SEMINÁRE

Naučte sa variť so Silviou Horeckou

Súčasťou mojej práce a konceptu Terapia jedlom, sú aj moje obľúbené kurzy varenia s prednáškami, rozhovormi a diskusiami podľa situácie a požiadaviek. Sú vždy v neformálnej a uvoľnenej atmosfére a dúfam, že vedú k obojstrannej spokojnosti. Ak máte záujem o individuálne konzultácie, verejné kurzy alebo individuálne kurzy, môžete napísať ohľadom bližších informácií na: silvia@horecka.sk alebo terapiajedlom@gmail.com

Aktuálna ponuka kurzov

Protizápalové stravovanie

Tak ako som avizovala, už čoskoro sa môžeme vidieť na prednáške O protizápalovom stravovaní a to 19.8., 25.8.2020, 23.9.2020, 14.10. a tiež 15.6.2021 o 17hod Monsters Cafe and Bar v Bratislave.

Posledný kurz varenia sa niesol práve v tomto duchu, veľmi vás zaujímali informácie ohľadom byliniek, korenín, celkovo potravín, ktoré vieme využiť v stravovaní a podporiť tým synergiu zlepšenia zápalového stavu. Podľa poznatkov evidence based nutrition, zrejme všetci potrebujeme ,,protizápalovú stravu“, preto je nutné do-vzdelávať sa a ako vravím vždy je lepšie a jednoduchšie riešiť prevenciu stravovaním pred civilizačnými ochoreniami, ako terapiu. Zápal je komplexný proces, nevyhnutný pre hostiteľský obranný systém. Rastlinné suroviny môžu mať protizápalový účinok na rôzne štádiá procesu zápalu. Zabraňujú tvorbe cytokínov a eikozanoidov, zabraňujú spúšťaniu zápalovej reakčnej kaskády. Zápalové procesy stoja za mnohými civilizačnými ochoreniami akými sú metabolický syndróm, autoimunitné, neurologické ochorenia či onkologické choroby. Regulácia zápalových procesov a bunkovej odpovedi /Eikozanoidy: prostaglandíny, prostacyklíny, tromboxany, leukotriény, t.j. mediátory vznikajúce ako odpoveď na stimuláciu kyselinou arachidonovou spojenou s bunkovou membránou vo forme fosfolipidov./

Počas troch hodín sa budem venovať týmto témam:

1. Protizápalový účinok rastlinných látok / dva nezávislé mechanizmy: inhibícia zápalovej odpovede /COX2-cyklooxygenázy, lipooxygenázy / a potláčanie účinkov ROS – reaktívnych kyslíkových druhov/. ROS vznikajú pri množstve redoxných procesov, ktoré sú súčasťou metabolizmu aerobných buniek.

2. Ako používať bylinky a koreniny s obsahom fytochemikálií so spomínaným účinkom pre potlačenie zápalových reakcií v tele

3. Ako môžeme zvýšiť príjem prekurzorov protizápalových eikozanoidov, aký význam v tele má ALA omega 3, zdroje ALA /odrody ľanu/

4. Prečo naše telo potrebuje omega 3 mastné kyseliny DHA a EPA, aké sú zdroje

5. Prečo naše telo reaguje na zvýšený príjem omega 6 mastných kyselín zápalovou odpoveďou

6. Príklady z praxe a moje skúsenosti so suplementáciou omega 3 mastných kyselín EPA a DHA

7. Konkrétne príklady jedál protizápalovej stravy

8. Diskusia

I keď sa môže téma zdať pre mnohých zložitá verte, že sa dá zrozumiteľne vysvetliť, k čomu dopomôžu jednoduché infografiky. Budem sa na vás tešiť, vaše zdravie máte vo vašich rukách, tak preto niečo spolu urobme.

Prihlasovať sa môžete už teraz na terapiajedlom@gmail.com

Registračný poplatok: 29 €

Fotogaléria

Koncept o jedle, ktorý komunikuje moderným spôsobom staré dobré hodnoty gastronomickej kultivovanosti.

NEWSLETTER

Copyright @ 2021 - Horecka.sk
All rights reserved
Made by VIANSOL, s. r. o.