Avokádo miesto rastlinného masla

Nech sa páči, inšpirácia pre tých, ktorí majú sklon si mazať stále niečo na chleba najčastejšie maslo rastlinné hydrogenizované maslo, paštéky a chémiunatierkovohotovú z obchodov. Avokádo je úplne výborná potravina, exotické u nás  udomácnené ovocie,  prospešné pre ľudské telo. Je nízkokalorické, obsahuje kyselinu olejovú z radu omega 9 mastných kyselín, draslík, luteín a foláty čo sú zlúčeniny kyseliny listovej preto je vhodné  i pre tehotné ženy a z vitamínov najviac E a C. Má vplyv i na regeneráciu pečene a znižuje obsah cholesterolu v krvi.

Avokádo  obsahuje fytosteroly  konkrétne aj  antioxidant beta-sitosterol regulátor činnosti enzýmov t.j. inhibítor enzýmu 5alfareduktázy zodpovedného za  premenu  testosteronu na DHT / to znamená zabraňuje rastu prostaty u mužov/. Využíva sa vo vyšších koncentráciách aj pri liečbe hyperplázie prostaty.

Najlepšie je ho konzumovať surové aby sa  zbytočne neničili cenné látky ale stretla som sa i s využitím avokáda pri pečení chleba. Vhodné je  ho využiť ako nátierku alebo iba tak nakrájané do šalátu. Príprava nie je zložitá, hotové za 5 minút. Nátierka vydrží 2 dni uzavretá v chladničke ak vydrží:)

 

Potrebujeme :

 

Avokádo, kurkumu, tamari omáčku /alebo kvalitnú sójovú/ a ricottu, kozí tvaroh alebo jogurt   a drobnosti na dochutenie čo máte určite doma.

Jedno  zmäknuté avokádo rozpoliť, vybrať kôstku a pokvapkať citrónovou šťavou /polka citróna / ihneď aby nezoxidovalo. Avokádo zvonka musí byť zelené bez čiernych škvrn a vnútri mäkké nie však sfarbené do čierna.

Rozpučiť vidličkou,  primiešať kurkumu štvrť malej lyžičky, pár kvapiek tamari omáčky a dobre premiešať. Nakoniec primiešame ricottu alebo kozí tvaroh / či žervé/ dochutíme soľou a chilli pri pikantnej variante. Na záver vmiešame nasekanú petržlenovú alebo koriandrovú vňať.

Natrieť na kváskový  celozrnný alebo špaldový chlieb. Chutné aj s pečenými zemiakmi.

Tento post videlo 1,859 ludi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *